نقش منابع انسانی و اهميت روزافزون آن در توسعه بر هيچ كس پوشيده نيست، در فضای پرشتاب و سرشار از رقابت دنيای امروز، آنچه كه منجر به كسب مزيت رقابتی در سازمان ها می شود نيروی انسانی با كیفیت، خلاق، نوآور و پویا است. در مقطع کنونی که دانشگاه تربیت مدرس در مسیر تحول قرارگرفته است، بیشترین سرمایه گذاری و سیاست کلی خود را به تحول مبتنی بر ارتقاء کیفی در تمامی زمینه ها اختصاص داده است و سعی مضاعف خود را در عملکرد دانشگاهی معطوف به رعایت کلیه استانداردها متناسب با سند آمایش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای تحقق اهداف و رسالت دانشگاه طراحی واجرا نموده است.
مجموعه مدیریت امور اداری و پشتیبانی در ترسیم افق چشم انداز و تدوین برنامه های خود در راستای تحول دانشگاه با بهره گیری از رهنمودهای ریاست محترم عالی دانشگاه ومعاون محترم توسعه منابع و سرمایه انسانی دانشگاه با محور قرار دادن تحول وکیفیت بخشی به این حوزه، مدیریت هزینه ها و صرفه جویی، ارتقاء و بهبود رفاهی نیروی انسانی، مسیر تعالی خود را ترسیم و تدوین نموده است. به همین منظور مجموعه مدیریت امور اداری در جهت نیل به اهداف دانشگاه تربیت مدرس با بكارگیری و حفظ منابع انسانی مجرب، متخصص و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه با رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و برخوردار از بصیرت و انگیزه بالا به منظور نقش آفرینی در دانشگاه ایفای وظیفه می نماید.
اهداف و برنامههای مدیریت اداری و پشتیبانی
- افزايش نظم، دقت و سرعت ارائه خدمات در مديريت امور اداری
- افزايش سطح ارائه خدمات رفاهی به كاركنان دانشگاه
- افزايش اطلاعات اعضای هيأتعلمی در رابطه با بخشنامهها، آئيننامهها و مصوبات استخدامی و ترفيعی
- ساماندهی حضور و غياب، مرخصیها و مأموريتهای روزانه كارمندان در سطح دانشگاه
- ساماندهی حضور، مرخصی و ماموريتهای اعضای هيأتعلمی
- ساماندهی فضاهای سبز در سطح دانشگاه
- كاهش هزينههای خريد تجهيزات اداری در سطح دانشگاه و دانشكدهها
- دستيابی به ميزان حداقل ۲۰ درصد امور دانشگاه در قالب دوركاری
اهداف و برنامهها
- افزايش نظم، دقت و سرعت ارائه خدمات در مديريت امور اداری
- افزايش سطح ارائه خدمات رفاهی به كاركنان دانشگاه
- افزايش اطلاعات اعضای هيأتعلمی در رابطه با بخشنامهها، آئيننامهها و مصوبات استخدامی و ترفيعی
- ساماندهی حضور و غياب، مرخصیها و مأموريتهای روزانه كارمندان در سطح دانشگاه
- ساماندهی حضور، مرخصی و ماموريتهای اعضای هيأتعلمی
- ساماندهی فضاهای سبز در سطح دانشگاه
- كاهش هزينههای خريدهای تجهيزات اداری در سطح دانشگاه و دانشكدهها
شرح وظایف
- انجام امور استخدامی اعضای هيأتعلمی و كاركنان اداری، صدور احكام مربوط به انتصاب، ترفيع، مرخصی، ماموريت و بازنشستگی و غيره
- پيشبينی كادر هيأت علمی واحدهای آموزشی و كاركنان بخش اداری با همكاری واحدهای ذيربط و مديريت برنامه و بودجه و تشكيلات و بهبود روشها
- پيشبينی ترفيع و تاريخ بازنشستگی اعضای هيأتعلمی و كاركنان بخش اداری جهت تامين و برآورد اعتبارات لازم
- حفظ و نگهداری كليه بخشنامهها ،قوانين و مقررات و آئيننامههای استخدامی
- تشكيل پروندههای پرسنلی برای كليه كاركنان
- همكاری نزديک با مديريت تشكيلات و بهبود روشها و اظهارنظر در تنظيم و اجرای طبقهبندی مشاغل برای كاركنان دانشگاه
- كنترل و نظارت بر كار ادارات تابعه و ايجاد هماهنگی بين فعاليتهای آنها
- اجرای قوانين و مقررات و آئيننامههای استخدامی كشور
- انجام امور استخدامی كاركنان و اعضای هياتعلمی بر اساس مقررات و آئيننامههای مربوطه
- نظارت بر ساعات ورود و خروج كاركنان اداری
- بایگانی اسناد و پرونده های کارکنان و اعضا هیات علمی به صورت الکترونیکی (آرشيو ديجيتال)
- صدور احكام ماموريت تحصيلی، فرصت مطالعاتی، مأموريتهای آموزشی و اداری اعضاء هيأتعلمی
- آماده نمودن پروندههای اعضای هيأتعلمی جهت طرح در هيأت مميزه دانشگاه و هیأت رئیسه و هیأت امناء
- انجام كليه امور مربوط به ارزشيابی كاركنان
- اقدام به تامين امكانات رفاهی از قبیل فعالیت بازارچه خرید، شركت تعاونی مسكن، صندوق قرضالحسنه و ايجاد امكانات ورزشی
- انجام امور مربوط به تامين خدمات بيمه درمانی و تهيه دفترچههای خدمات درمانی و تامين اجتماعی كاركنان و اعضای هيأتعلمی دانشگاه
- همكاری با مديريت مالی جهت واريز حق بيمه كاركنان
- بررسي امكانات مالی دانشگاه جهت رفاه كاركنان آموزشی و اداری
- اعطای وامهای ضروری بر حسب ضرورت بين پرسنل دانشگاه
- فراهم نمودن تسهيلات لازم در رفت و آمد كاركنان اداری و آموزشی
- تنظيم گزارشهای ماهيانه و ساليانه جهت ارائه به مقام بالاتر
- نظارت، هماهنگی، تقسيم كار بين كليه واحدهای ذيربط اداره خدمات و تداركات
- نظارت بر نحوه تنظيم ليست اقلام تداركاتی واحدهای مختلف دانشگاه بر طبق قانون و مقررات موضوعه
- انجام هماهنگی درامور خريد و سفارشات داخلی
- نظارت بركار نقليه دانشگاه
- نظارت برانجام امور خدماتی دانشگاه
- برنامهريزی امور انبارداری و نظارت برنحوه نگهداری و ورود و خروج كالاها و ايمنی و حفاظت از آنها
- نظارت بر نیروهای شرکت های خدماتی طرف قرارداد معاونت پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه
- تهیه صورت وضعیت ماهانه نیروهای شرکت های خدماتی و ارسال به امور مالی دانشگاه
- برنامهريزی و نظارت برای ايجاد تسهيلات لازم در امر حمل و نقل وسايل و لوازم واحدها و نيز برنامهريزی و ايجاد تسهيلات در حمل و نقل سرويسهای كاركنان دانشگاه
- انجام امور مربوط به مناقصات و مزايدهها با همكاری و نظارت مستقيم معاونت پشتیبانی ومنابع انسانی، مديريت مالی و گروه حقوقی دانشگاه
- پيگيري و تامين خسارت احتمالی خريد و تحويل كالاهای داخلی و خارجی از قبيل خسارت بيمه كالا، تعقيب كسری كالا، عدم تحويل به موقع كالا و ساير خدمات پيشبينی شده
- نظارت بر نحوه ايجاد و نگهداری فضاي سبز دانشگاه
- دريافت درخواست كالا از واحدهای مختلف و ثبت و پيگيری آن تا تحويل كالا
- تنظيم اسناد كالاهای خريداری شده و ارسال آن به امور مالی دانشگاه جهت رسيدگی
- استعلام بها از سازمانها و مؤسسات دولتی، خصوصی توسط مامورين خريد
- انجام کلیه مراحل نیاز سنجی، اخذ مجوز، فراخوان و مصاحبه به منظور جذب نیروی انسانی
- آماده نمودن پرونده های اعضای هیات علمی برای طرح در هیات ممیزه، هیات رئیسه و هیات امنا
- تهیه، تنظیم و ارائه گزارشها و لیست اطلاعاتی پرسنل به واحدهای درخواست کننده
- ارائه آمار و اطلاعات برای پیش بینی بودجه دانشگاه
- بررسی گزارشهای کارکرد اعضای هیات علمی
- صدور احکام بازخرید، ذخیره مرخصی و مرخصی استعلاجی اعضای هیات علمی
- جمع آوری و ارسال پروندههای درمانی جانبازان به بنیاد شهید و پرداخت مازاد هزینه بیمه تکمیلی آنان
|