گروه تشکیلات و بهبود فرآیندها


 

ما به عنوان یک واحد ستادی در اداره تشکیلات و بهبود فرایندها، با اعتقاد کامل به اصل نگرش جامع سیستمی و ارزش های دانشگاه تربیت مدرس مشتمل بر: انسان دوستی و دغدغه جامعه؛ دانایی و خلق اندیشه؛ روحیه کار تیمی/جمعی؛ به روز بودن؛ اصالت؛ خلاقیت و نوآوری؛ احترام، صداقت و راستگویی؛ و کلان نگری و در راستای اهداف و مأموریت های مدیریت برنامه ریزی راهبردی و تشکیلات بر این نکته زیرساختی در توسعه آگاهی داریم که برای بهبود نظام حکمرانی متناسب با دانشگاه های نسل جدید نیازمند تحول در ساختار، فناوری، وظایف و رفتارهای سازمانی هستیم. لذا در این اداره وظایف ذیل را برای تحقق راهبردهای دانشگاه پیگیری کرده و انجام می دهیم.

  • همکاری و نظارت بر روند ایجاد، حذف، نقل و انتقال، تخصیص و تغییر عنوان و شرح شغل پست های سازمانی در روند تحولات اداری و استخدامی دانشگاه
  • نظارت بر شناسایی و اعلام پست های سازمانی بلاتصدی به منظور حمایت از مدیریت اداری و پشتیبانی در برنامه ریزی منابع انسانی، جانشین پروری، و جذب و استخدام نیرو
  • نظارت بر فرایند بازبینی و تدوین شرح شغل‌ ها، شرایط احراز مشاغل، شایستگی های محوری، تغییرات رشته های شغلی و سایر موارد مشابه
  • برنامه‌ریزی و ارائه پیشنهادهای لازم برای طراحی، بازبینی، بهسازی و نظارت بر اجرای ساختار سازمانی دانشگاه و واحدهای آن متناسب با اهداف مد نظر
  • بررسی و تصمیم سازی در خصوص پیشنهادهای واصله از حوزه‌ها و واحدهای تابعه دانشگاه در خصوص تخصیص، بازنگری، ایجاد و یا حذف سطوح و پست‌های سازمانی
  • همکاری و نظارت در بررسی و بهینه سازی مسیر ارتقاء شغلی کارکنان با هدف کمک به برنامه ریزی و آماده سازی کارکنان برای ارتقاء
  • برنامه ریزی و همکاری با سایر واحدهای ذیربط به منظور یکپارچه سازی، به روزرسانی و مکانیزاسیون فرایند مدیریت اطلاعات جامع تشکیلات دانشگاه با هدف پشتیبانی از استقرار ساختارهای حکمرانی داده در دانشگاه با همكاري «مديريت فناوری اطلاعات و آمار»
  • همکاری و نظارت بر کدهای مکاتباتی و عناوین تشکیلات در سیستم مکاتبات و ثبت به هنگام و صحیح اطلاعات و اعلام موارد مربوط به تشکیلات دانشگاه به مراجع ذیصلاح از طریق فرم ها یا سامانه های موجود
  • مطالعه، بررسی و اقدام در جهت اصلاح مستمر ساختار تشکیلاتی دانشگاه و آیین نامه های داخلی مربوطه در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه و به منظور حمایت از تحقق اهداف و راهبردهای دانشگاه
  • گردآوری و مطالعه قواعد و مقررات و آیین نامه های درون و برون دانشگاهی در حوزه تشکیلات و طبقه بندی مشاغل به منظور حصول اطمینان از اجرا و رعایت آنها در فرایندهای مربوطه واحد
  • حضور، مشارکت، و طرح موارد در جلسات و کمیته های مرتبط با امور تشکیلاتی نظیر هیأت اجرایی، کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل، و سایر جلسات با هماهنگی مقام مافوق