گروه کوهنوردی دانشگاه به قله 4221 متری کلونچین زردکوه صعود کردند

خلاصه خبر: این برنامه تخصصی بوده و در 4 روز برگزار شده است.

اعضای تیم کوهنوردی کوهنوردان در حال صعود فتح قله کوهنوردان در حال بازگشت

ساعت 22:50  تهران را به مقصد اصفهان ترک گفتیم. ساعت 6:35 در ایستگاه راه آهن اصفهان پیاده شدیم. برای رفتن به شهرکرد می‌بایست به ترمینال زاینده رود برویم، رفتیم.
در ساعت 7:55 با اتوبوس از اصفهان به سمت شهرکرد حرکت کردیم و در ساعت 9:35 وارد شهرکرد شدیم. پس از خوردن صبحانه در گوشه‌ای از چمن پایانه شهرکرد، به سوی چلگرد رهسپار شدیم.
هوا صاف و آفتابی و تا اندازه‌ای گرم بود و این برای گروه ما که قرار بود شب را در میان برف چال‌های زردکوه بگذراند چندان هم بد نبود!
در ساعت 13:10 به چلگرد رسیدیم. در انتظار نیسان آبی که از پیش هماهنگ شده بود، در کنار هلال احمر چلگرد لختی استراحت کردیم.
در ساعت 13:52 از چلگرد به سمت سد دوم (تونل دوم) و ابتدای پیمایش راندیم. در ساعت 14:40 به محل مورد نظر یعنی تونل دوم رسیدیم و از نیسان آبی یار و همراه همه کوهنوردان پیاده شدیم.
در ساعت 14:50 کوله‌ها بر پشت راه کول خدنگ را در پیش گرفتیم. پس از حدود چهار ساعت پیمایش در ساعت 18:45 به محل شب مانی رسیدیم.
در میان راه یک توقف 40 دقیقه‌ای برای ناهار و دو توقف کوتاه دیگر برای تجدید قوا داشتیم.
در مسیر شب مانی گروه‌هایی از اراک، زنجان، مشهد و اصفهان که در حال بازگشت از قله بودند را ملاقات کردیم و با سلام و احوال پرسی از کنارشان گذشتیم.
در محل شب مانی چندین نقطه برای برپایی چادر هموار شده بود و آبی که از آب شدن برف چال‌ها جاری بود از کنار آن می‌گذشت.
چادرها برپا شدند و بساط چای به راه شد. پس از خوردن چای و گپ و گفت‌های دوستانه برای خوردن شام مهیا شدیم. روز بعد ساعت 4:30 بیدار شدیم و پس از خوردن صبحانه و برچیدن چادرها، در ساعت 6:30 به سمت قله به پیش راندیم.
پس از چهار استراحت کوتاه در بین مسیر، در ساعت 11:30 بر فراز قله کلونچین پا نهادیم. مانند همیشه، عکس‌های یادگاری گرفته می‌شود و سرود «ای ایران» هم‌خوانی.
در ساعت 12:10 مسیر آمده را باز می‌گردیم. زردکوه به طولانی‌ترین برف‌چال (یخچال) ایران معروف است. حجم و وسعت برف‌چال‌ها در نزدیکی قله بیشتر و بیشتر می‌شود.
در هنگام صعود و نیز فرود بیشتر مسیر از روی برف چال‌ها می‌گذشت و خنکای مطبوع آن جان تازه‌ای به اعضای تیم می‌بخشید. در ساعت 13:20 برای خوردن ناهار بر روی بخشی از برف‌چال که حوضچه‌های پر از آب زیبایی داشت، ایستادیم و در ساعت 14:10 فرود از سر گرفته شد.
در ساعت 15:10 به محل شب مانی روز قبل رسیدیم و پس از استراحتی کوتاه در ساعت 15:52 به سمت پایین ادامه دادیم. در ساعت 18:15 به نیسان آبی رسیدیم و سوار بر آن برای دیدن سرچشمه کوهرنگ به راه افتادیم.
پس از بازدید از این سرچشمه شگفت به سمت چلگرد پیش راندیم. در ساعت 20:00 به چلگرد رسیدیم و از آنجا به سمت شهرکرد بازگشتیم. در ساعت 22:15 در پایانه شهرکرد پیاده شدیم و پس از خوردن شام در رستوران نزدیک پایانه در ساعت 00:10 راه تهران را در پیش گرفتیم.
پس از رسیدن به تهران در ساعت 7:35 اعضای گروه شادمان از یک صعود موفق و خاطره انگیز یکدیگر را بدرود گفتند و هر کس به سویی شد.
برگزاری این برنامه خوب حاصل تلاش و همکاری مسئولان محترم تربیت بدنی دانشگاه با انجمن کوهنوردی دانشجویان دانشگاه است. بنابراین شایسته است در اینجا از همه آنها به ویژه جناب آقای دکتر رستگار و آقایان فلاح، فرج‌اللهی و مربی گرامی مهندس نصیر علیزاده صمیمانه تشکر کنیم.