[ Print ]  [ Close ]

http://mrc.modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21420   , 1403/02/19


رییس دانشکده مهندسی صنایع از اجرای طرح «کار و آموزش پایدار» برای ورود موفق دانشجویان این دانشکده به بازار کار خبر داد

دکتر محمدمهدی سپهری رییس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم ها در گفتگو با روابط عمومی اظهار داشت: این دانشکده از دانشکده های قدیمی دانشگاه است و اولین دانشکده ای بود که دوره دکتری را تاسیس نمود و بسیاری از دانش آموختگان دانشکده در حال حاضر اعضای هیات علمی و مدیران بخش های مختلف کشور هستند.
وی افزود: هدف اصلی ایجاد این دانشکده ارائه آموزش و پژوهش های مرتبط با مهندسی صنایع است که با رویکرد سیستمی و کلان نگر به صنعت و جامعه می نگرد و ویژگی آن ،‌ این است که به انسان به عنوان نقش آفرین تمامی سیستم ها و در کنار آن به فناوری های جدید توجه جدی دارد.
دکتر سپهری یادآور شد: در دانشکده مهندسی صنایع و سیستم ها،‌ دوره دکتری مهندسی صنایع و مهندسی فناوری اطلاعات و 10 رشته نیز در مقطع کارشناسی ارشد داریم و همواره این دانشکده در میان 3 انتخاب برتر دانشجویان قرار دارد که برای ما بسیار ارزشمند است. در این دانشکده اساتید برجسته و توانمندی مشغول به فعالیت هستند که در کشورهای مختلف دنیا و برخی نیز در داخل کشور و دانشگاه تربیت مدرس تحصیل کرده اند و این امر باعث شده است تا با نظام های آموزشی و پژوهشی سایر کشورهای دنیا آشنا باشیم و پژوهش های متنوع تری در دانشکده انجام شود.
وی گفت: دانشکده مهندسی صنایع در بعد پژوهشی،‌ به روش تحقیق توجه جدی دارد و این درس برای تمامی دوره های کارشناسی ارشد ارائه می شود. همچنین در درسی تحت عنوان سمینار ، دانشجویان آموخته های خود را در حوزه تحقیق عرضه می کنند .
دکتر سپهری خاطر نشان ساخت: در دانشکده مهندسی صنایع به حوزه کاربرد و نیازهای کشور توجه جدی داریم و سعی می کنیم به این مهم پرداخته شود. همچنین مدت تحصیل دانشجو برای ما بسیار حائز اهمیت است و لازم است دانشجویان کارشناسی ارشد در 4 ترم و دانشجویان دکتری در 8 ترم بتوانند دانش آموخته شوند و ما از این نظر عملکرد خوبی داشته ایم.
وی با اشاره به همکاری های فعال و تعاملی صنعت و دانشکده خاطر نشان ساخت: در حوزه پژوهشی برنامه ای به نام هفتصد ( همکاری های فعال و تعاملی صنعت و دانشکده ) در دانشکده مهندسی صنایع تعریف شد که در راستای آن دفتری با همین عنوان در دانشکده راه اندازی و طی فعالیت های این دفتر چندین قرارداد با هدف رفع نیازهای شرکت ها در قالب پایان نامه/ رساله های دانشجویی منعقد شد .
دکتر سپهری تصریح کرد: در حوزه آموزش هم به ابعاد علمی و دانشی توجه می کنیم هم به ابعاد فناوری و مشتاقیم دانشجویان با فناوری های روز در حوزه داده، اینترنت اشیا ،‌ پهباد و ... آشنا  شوند و در این راستا طی بازدیدهای علمی، دانشجویان با ظرایف کاری و بازارهای کار مرتبط با رشته خود و فناوری های جدید آشنا می شوند.
وی با اشاره به فعالیت های دانشکده در حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: ‌در خصوص فعالیت های فرهنگی، کارگروه فرهنگی و اجتماعی در دانشکده فعال است و برنامه های متنوعی داریم که انجمن های علمی و دانشجویی نیز در این راستا با ما همکاری خوبی دارند.  برنامه عصرانه ورودی های جدید، برنامه افطاری ماه مبارک رمضان،‌ نشست های آشنایی با مثنوی،‌ کارگاه های زندگی بهتر با همکاری مرکز بهداشت و .. از جمله برنامه های فرهنگی دانشکده طی سال گذشته بوده است که با استقبال خود دانشگاهیان دانشکده همراه بوده است.
دکتر سپهری افزود: دانشکده مهندسی صنایع و سیستم ها توجه ویژه ای به تشکیل خانواده و تأهل دانشجویان دارد و سعی می کند تا حدامکان شرایط تسهیل آن را فراهم نماید.
رییس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم ها گفت: جلسات شورای آموزشی و پژوهشی دانشکده به صورت مرتب برگزار می شود و ماهی یکبار نیز در جلسه ای تحت عنوان شورای مشارکت عمومی استادان ، تمامی اعضای هیات علمی دانشکده حضور می یابند و بحث های مهم پیش روی دانشکده در آن مطرح و کیفیت آموزشی و پژوهشی و بهبود فرایند های دانشکده در آن مورد بررسی قرار می گیرد.
وی وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشکده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه دانشجویان دانشکده در بازار کار موفق هستند و اکثر آنها در بازار کار مرتبط با رشته خود مشغول به کار شده اند و قطعا لازمه این امر، ‌تشویق دانشجویان به انجام پروژه هایی در راستای نیازهای صنعت و جامعه است.
دکتر سپهری در خصوص برنامه های آتی دانشکده تصریح کرد: در راستای یکپارچه سازی آموزش و کسب تجربه کاری و کارورزی طرحی با عنوان کوآپ ( کار و آموزش پایدار) را در دوره کارشناسی ارشد به انجام رساندیم که در این طرح دانشجو می تواند در کنار تحصیل خود با نظارت دانشکده وارد بازار کار شود و دانشکده مهندسی صنایع و سیستم ها با برنامه ریزی در این خصوص، سعی می کند فرصت های مناسب را فراهم نماید که این امر هم به نفع صنعت و هم به نفع دانشجو است.
وی افزود: کمک به اعضای هیات علمی دانشکده برای ترفیع و ارتقای آنان، ‌انتشار مجله علمی و پژوهشی، ‌برگزاری کنفرانس مهندسی و مدیریت فرایندهای کسب و کار ، توجه و بهره مندی صحیح از فضای مجازی و شناساندن بهتر و دقیق تر دانشکده ، دانشجویان و اساتید و قابلیت های آن، فراهم کردن امکانات شبه مهدکودکی برای دانشجویان و بانوان دانشکده جهت رفاه حال آنها از جمله دیگر اقدامات و برنامه های آتی دانشکده است.
وی با اشاره به اقدامات دانشکده در حوزه بین الملل گفت: ما درصدد هستیم ارتباطات اعضای هیأت علمی دانشکده در بعد بین الملل افزایش یابد و هدف اصلی ما افزایش تعامل بین المللی برای شناساندن بهتر دانشکده و وسعت بخشی به آموزش و پژوهش است. در این راستا در دانشکده شورای بین الملل تشکیل دادیم که جلسات آن به طور منظم برگزار می شود و طی تعامل خوبی که با واحد بین الملل دانشگاه داریم همواره در صدد تقویت تعاملات بین المللی هستیم.
وی توجه به مهارت فردی و اجتماعی دانشجویان را مهم خواند و گفت: آموزش مهارت های اجتماعی به دانشجویان بسیار حائز اهمیت است و ما این امر را در دانشکده مورد توجه قرار دادیم و حضور دانشجو در فضای دانشکده و دانشگاه علاوه بر تاثیر مثبت بر روی آموزش و پژوهش دانشجویان فرصت کار تیمی را نیز به آنها می دهد . در این راستا باید از زیست بوم دانشگاه استفاده کنیم و با تعامل سازنده با سایر دانشکده ها بتوانیم از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در دانشگاه بهره مند شویم.
رییس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم ها افزود: امید افزایی واقعی جوانان بسیار حائز اهمیت است یعنی باید بتوانیم دانشجویان را با واقعیات و پیشرفت های جامعه آشنا نماییم و کمک کنیم برنامه ریزی بهتری برای آینده شغلی خود داشته باشند. همچنین لازم است تعامل میان استاد و دانشجو و انتقال تجربیات را تسهیل نماییم. در این راستا مشارکت دادن خانواده دانشجویان در امور دانشگاه نیز بسیار مهم است و نه فقط در جشن دانش آموختگی بلکه باید در سایر موارد نیز بتوانیم با آنان ارتباط داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: ما باید دانشجویانمان را در سطح جهانی تربیت کنیم و تبادلات دانشجویی با سایر کشورها را تقویت نماییم که این امر باعث ارتقای سطح کسب و کارها در کشور و وسیع تر شدن افق دید دانشجویان خواهد شد.

 

 

 

 


12:04 - يکشنبه 5 آذر 1402    /    شماره خبر : 21420    /    تعداد نمايش خبر : 141